Tuesday, November 25, 2008

Mi Ghebus Special

projek makan aku yang kedua untuk harini ialah mi rebus feveret aku...tapi kali ni special skit sbb adik aku bawak udang,sotong n ikan fresh pg kedai n mintakpakcik tu masakkan....kiranya ni special request la.....mmg sedap coz ade udang rimau, sotong n ikan barat yg fresh...adik aku beli dari kawan dia kat pasar.....org kat meja lain tgk je pinggan kami yg penuh ngan seafood tu smpi mipun xnampak dah....heheh....penah ade yg tanya...'nape mi rebus tu lain?'...diorg jawab...'tu special request'.....huh...makan mmg terangkat la.....

kedai ni memang kedai mi feveret aku....name kedai ni kedai mat bulu....xtaula mane diorg dapat nama tu....org kate mat bulu tu nama gelaran owner kedai ni....tapi dia dh meninggal n diambil alih oleh bekas pekerja dia.....dengar nama kedai ni cam xde selera je nk makan....tapi sekali cuba mmg nak lagi....me rebus dia sedap.....mmg terangkat la kalomakan....makan plak ngan lada jeruk...mmg meletop la lidah.....

ni la rupanya mi rebus tu.....dh setengah makan baru teringat nk amik gamba...maybe sebab masa smpi tu exited sangat nk makan....heheh

adik n wifenyayg tengah sedap menikmati mi rebus.....

mamaku pun smpai licin pinggan abiskan mi rebusnya.....xde org pun nk amik gamba aku coz masing2 dok sibuk melantak mi kat pinggan masing2.....heheh

No comments: